افزایش رتبه در گوگل

امروزه افراد بسیاری جهت کسب اطلاعات در مورد موضوعات مختلف معمولا به سمت گوگل می روند و با جستجوی عبارت در موتور پرطرفدار گوگل ، اغلب افراد بر روی اولین گزینه های نتایج جستجو کلیک می کنند ، از این رو دارندگان وب سایت های مختلف علاقه دارند در لیست اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند تا بتوانند بیشترین کاربران را جذب کنند ، در همین راستا در این مقاله ، افزایش رتبه در گوگل مورد بررسی قرار گرفته شده است ، جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با سئو بمب همراه باشید.

سئو چیست و چگونه با آن تجارت خود را گسترش دهیم

سئو یعنی هدف افزایش رتبه در گوگل و یا به عبارت دیگر، بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو است، ولی افزایش رتبه سایت مخصوصا در زمینه های رقابتی به  راحتی محقق نخواهد شد، از آنجا که گوگل جهت  جلوگیری از فعالیت اسپمرها و شبیه سازها، تنها توصیف مبهمی از نحوه کار الگوریتم رتبه بندی خود دارد، در طی این سال ها، کارشناسان سئو صدها فاکتور موثر بر افزایش رتبه سایت در گوگل را عنوان کرده اند و از آنجا که این الگوریتم نیز همیشه در حال تغییر بوده و همین مسئله علت پیچیده بودن سئو برای بسیاری از افراد است لذا  لیستی از  روش های مختلف برای افزایش رتبه وب سایت در گوگل را برای علاقه مندان به این حیطه تهیه شده است.

 

روش های افزایش رتبه در گوگل چیست؟

روش های افزایش رتبه در گوگل چیست؟

روش های افزایش رتبه در گوگل چیست؟

  • انتخاب نام دامنه مناسب برای افزایش رنک در گوگل : این مورد شامل راهکارهایی برای انتخاب نام دامنه است.
  • بهینه سازی و سئو داخلی سایت: این عنوان شامل روش هایی است که بر روی کل سایت اعمال می شود و موجب افزایش اعتبار و اعتماد گوگل به آن می گردد، افزون بر این ، کمک می کند تا وبسایت  برای پایشگرهای گوگل قابل مشاهده گردد.
  • بهینه سازی و سئو صفحات: این دسته در بردارنده ی روش هایی می شود که موجب بهینه سازی صفحات سایت و در نتیجه افزایش اعتبار و رتبه آنها در نتایج جستجو  خواهد شد.
  • لینک سازی: این دسته شامل راهکارهایی جهت کسب بک لینک می شود که برای افزایش اعتبار دامنه ضروری خواهند بود.
  • شبکه های اجتماعی: عمدتا بازاریابی در شبکه های اجتماعی موجب افزایش رتبه سایت به صورت مستقیم نمی شود، اما می تواند تاثیر فراوانی بر روی عوامل فرعی افزایش رتبه سایت اعمال نماید.
  • بهبود استراتژی سایت: این دسته شامل روش هایی است که سبب رفع مشکلات استراتژی های موجود خواهد شد.

 

انتخاب نام دامنه مناسب برای افزایش رتبه در گوگل

  1. نامی که برای دامنه سایت خود انتخاب می کنید بهتر است که در آن از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما باشد تا به افزایش رتبه سایت در جستجوی آن عبارات کمک شود .
  2. تا حد ممکن باید نام دامنه کوتاهی را انتخاب کرد زیرا گوگل یو آر ال های کوتاه، ساده و سر راست را ترجیح می دهد و به یاد آوردن ان برای کاربران راحت تر خواهد بود .
  3. در صورت دارا بودن سایت شما از ساب دامین ها ، لازم است که نام آنها را ساده ، کوتاه و واضح نگه دارید و از کلماتی در آن استفاده شود که بیانگر ماهیت ساب دامین می باشد .
  4. حتما اطلاعاتWHOIS  (پروتکل ثبت و یافتن منابع مختلف مرتبط به یک وبسایت)دامنه را در دسترس کاربران و عموم قرار دهید در غیر این صورت گوگل تصور خواهد کرد که شما سعی در حال انجام کار غیر مجاز هستید .
  5. با توجه به اینکه هاست های خوبی در اینترنت وجود دارد ؛هاستی مناسب که قطعی زیادی نداشته باشد را برای میزبانی سایت انتخاب کرده و خریداری نمایید
  6. اگر تصمیم به انتقال سایت به یک دامنه جدید یا هاست جدید را داشته و یا اگر تصمیم به طراحی و راه اندازی مجدد سایت خود دارید ، به منظور جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری و کاهش اعتبار دامنه ی سایت ، کار انتقال وب سایت خود را با احتیاط زیاد انجام دهید .
  7. از آنجا که هر چه بر زمان فعالیت شما در یک دامنه ی سایت می گذرد، بر اعتبار آن نیز افزوده می شود لذا نیاز نیست که سالها مالک یک دامنه وب سایت باشید تا بعد از سن دار شدن آن، شروع به کار بر روی آن کنید ، پس منتظر نمانید و فعالیت های خود را شروع کنید .

 

۲۱ راهکار برای بهبود فنی (technical seo) و بهینه سازی داخلی سایت

  1. به منظور جلوگیری از سرعت پایین بارگذاری سایت و معطل کردن موتورهای جستجوگر ، کدهای سایت را تا حد ممکن بهینه و عاری از موارد اضافه و پیچیده کنید .
  2. با توجه به اینکه به کارگیری فایل robots.txt از دسترسی پایشگرها به اینکس بعضی از صفحات جلوگیری می کند تا از ایجاد محتوای تکراری ممانعت شود و همچنین به کمک آن می توان محتوایی که علاقه مند به مشاهده آنها از طرف ربات های گوگل نیستید را از دید آنها مخفی نگه دارید لذا فایل robots.txt را بهینه سازی کنید .
  3. از واقعیت های توسعه وب این است که در بعضی مواقع سرور دچار خطا شده و بعضی از صفحات از دسترس خارج می شوند ، لذا با نظارت کامل ، خطاهای سروری را به سرعت مرتفع سازید .
  4. از آنجا که جز در موارد بسیار خاص، یو آر ال های سایت باید ثابت بوده و تنها با خواسته شما قابلیت تغییر داشته باشند ( این کار موجب هر چه بیشتر شدن اعتبار سایت و افزایش رتبه صفحات آن در نتایج جستجو می گردد ) لذا یو آر ال های سایت خود را به درستی ثابت نگه دارید .
  5. به طور کلی یو آر ال های سایت باید با توجه به سلسله دسته بندی های یک صفحه سازمان دهی شوند لذا یو آر ال های سایت خود را به صورت منطقی سازماندهی کنید .
  6. یو آر ال ها نیز مانند نام دامنه تا حد ممکن باید کوتاه شوند تا هم صاحب سایت و هم کاربران به شکل بهتری  بتوانند از سایت استفاده کنند و نظم دهی به آن آسانتر گردد .
  7. در نقشه سایت HTML، لیستی از مهمترین آدرس های سایت برای کاربران تهیه می شود به گونه ای که بتوان آن ها را تنها با یک کلیک دنبال کرد ، لذا ایجاد یک نقشه سایت HTML برای هر وب سایتی ضروری است .
  8. از آنجا که نقشه سایت XML نسخه پیچیده تر نقشه سایت HTML بوده و این نقشه دارای کدهایی است که قابل درک برای موتورهای جستجو می باشد ، لذا یک نقشه سایت XML ایجاد و آن را در هاست سایت به درستی آپلود کنید .
  9. اگر چه به روز رسانی نکردن نقشه سایت موجب کاهش رتبه در نتایج جستجو نمی گردد ، اما این کار به اجرای روانتر راه کارهای سئو کمک خواهد کرد ، از این رو به روزرسانی نقشه سایت فراموش نشود .
  10. همواره صفحات سایت  باید در هر دستگاه و مرورگری  به صورت صحیحی بارگذاری شوند تا از اعتبار سایت کاسته نشود به همین دلیل از بارگذاری صحیح محتوای صفحات در تمام دستگاه ها اطمینان حاصل کنید ، در این رابطه می توان از سرویس هایی مانند BrowserStack استفاده کرد .
  11. به دلیل اینکه ترافیک وب بر بستر دستگاه های موبایل منتقل می شود لذا به بهینه بودن سایت ها در این دستگاه ها توجه ویژه ای باید داشت ، ابزار Mobile-Friendly Test گوگل موبایل پسند بودن سایت را تایید کرده و مشکلات آن را بیان می کند ، لذا وبسایت باید برای دستگاه های موبایل بهینه سازی شود .
  12. از آنجا گوگل اهمیت زیادی به تجربه کاربری می دهد و همواره می خواهد که کاربران تجربه خوبی از کار با سایت داشته باشند لذا سیستم هدایت کاربران را به درستی ارتقا دهید .
  13. گوگل قادر است که به بسیاری از سوالات کاربران پاسخ کوتاه و دقیقی دهد ، برای اینکه  بتوان اطلاعات سایت خود را در این کادرها به نمایش گذاشت تا به حداکثر بازدید برسد ، لازم است که موتورهای جستجو را با استفاده از داده های ساختار یافته  و قابل فهم کردن آن برای موتورهای جستجو تغذیه کرد .
  14. همواره لینک های داخلی علاوه بر کمک به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو به نگه داشتن کاربران در سایت نیز کمک زیادی می کنند ، لذا از لینک های داخلی صفحات به همراه انکر تکستهای مرتبط بهره بگیرید .
  15. به سایر به دلیل اینکه لینک دادن به سایر وبسایت های معتبر می تواند ایده خوبی برای پشتیبانی از درستی مطالب وب سایت شما  باشد لذا به دیگر منابع معتبر و مرتبط لینک دهی کنید .
  16. به منظور جلوگیری از کندی سرعت سایت ، از فرمت های JPG، PNG و GIF برای بارگذاری تصاویر سایت استفاده کنید .
  17. به کمک تگ ALT برای عکس هایی که در سایت بارگذاری می کنید ، نام مرتبطی باید انتخاب کرد زیرا با این کار؛ از شانس نمایش عکس های سایت در نتایج جستجو بهره مند خواهید شد .
  18. زمان بارگذاری سایت می تواند تاثیر مثبتی بر روی رتبه آن اعمال نماید ، در واقع سرعت سایت به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی رتبه آن در نتایج جستجو گوگل و سایر موتورهای جستجو تاثیر گذاشته و ارزش بهینه سازی زیادی خواهد داشت پس با روش های استاندارد سرعت سایت را تا حد ممکن افزایش دهید .
  19. گوگل به وبسایت های دارای گواهینامه SSL اولویت بیشتری داده و به آنها امتیاز بیشتری در رتبه بندی می دهد ، پس وب سایت خود را با استفاده از گواهینامه امنیتی SSL ایمن سازید .
  20. گوگل از محتوای تکراری بی هیچ وجه استقبال نمی کند ، لذا نباید محتوایی از یک صفحه بر روی سایر صفحات همان سایت یا دیگر وب سایت ها وجود داشته باشد ، در واقع این مسئله به منزله سرقت محتوا است پس محتوای تکراری را شناسایی و پاک کنید
  21. با دسته بندی محتوای سایت خود ؛ علاوه بر نظم بخشی به سایت می توان با این کار کلمات کلیدی جدیدی را در صفحات سایت به کار برد تا شانس کسب ترافیک از سایت افزایش یابد.

 

بهینه سازی اصولی صفحات داخلی سایت

بهینه سازی اصولی صفحات داخلی سایت

بهینه سازی اصولی صفحات داخلی سایت

  • با وضع قوانینی برای نویسندگان سایت هر یک از آنها دارای یک کارکتر به خصوص در سایت خواهند بود که باعث ایجاد یک برند شخصی برای هر یک از آنها شده و وجهه مشخصی به آنها می دهد که در نتیجه بهینه سازی هر چه بهتر مطالب سایت برای نویسندگان انجام می شود ، لذا برندهای شخصی خود را به بهترین شکل بسازید .
  • عنوان صفحه گوگل را از موضوع صفحه باخبر می کند، در نتیجه حداقل از یک کلمه کلیدی به خصوص در آن استفاده کنید تا با این کار بهینه سازی عنوان صفحه انجام شود .
  • تعداد کلیک ها مستقیما بر روی رتبه سایت تاثیر گذار می باشد و از جمله فاکتورهای مهم در الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد ، در واقع این مسئله بدین معنا است که متا دیسکریپشن با توجه به میزان وادار کردن کاربران به کلیک بر روی سایت، به صورت غیر مستقیم بر روی رتبه صفحات تاثیر گذار است لذا به شیوه ای حرفه ای و کاملا صحیح، متا دیسکریپشن صفحات سایت خود را برای کاربران و بعد موتور جستجو گوگل بهینه سازی کنید.
  • به منظور جلوگیری از ایجاد  محتوای تکراری و استفاده افراطی از کلمات کلیدی کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) که موجب جریمه سایت از طرف گوگل شود، محتوای اختصاصی و متفاوت از یکدیگر برای عنوان و متا دیسکریپشن هر یک از صفحات سایت بنویسید .
  • از هدینگ های مناسب برای تگ های هدری که از H1 شروع و تا H6 ادامه می یابد ، در محتوای صفحه استفاده کنید ، زیرا این تگ ها برای اشاره به سر فصل ها و زیر مجموعه های آنها به کار برده می شوند و گوگل در هنگام بررسی ساختار صفحه از این تگ ها استفاده کرده تا درک بهتری از محتوای آن داشته باشد.
  • یو آر ال ها باید ثابت، کوتاه و دارای ساختاری مانند بردکرامب باشند تا هدایت کاربران آسانتر شود ، اما در سطح صفحه، آنها باید توصیف کننده محتوای آن صفحه نیز باشند لذا از استفاده از اعداد و کارکترهای خاص در یو آر ال خودداری نموده و به جای آن از کلمات کلیدی استفاده شود ، کاربر با نگاه کردن به یک یو آر ال ایده آل به موضوع محتوای صفحه پی خواهد برد .
  • جهت جلوگیری از بی ارزش شمردن صفحات سایت از نظر گوگل ، لازم است که در هر صفحه چند صد کلمه محتوای مستقل نوشته تا بدین ترتیب ارزش صفحات را بالا ببرید ، برای پست های وبلاگ لازم است که ۱۰۰۰ کلمه درباره موضوع مورد نظر محتوا نوشت .
  • صفحه اصلی سایت باید دارای طراحی استاندارد و جذابی باشد تا بتواند کاربران را به صفحات مورد نظر هدایت نماید ، لذا محتوای جذاب و غیرکپی برای آن تولید کنید .
  • برای برخی از مهمترین عبارات و کلمات کلیدی سایت، صفحات ویژه و جداگانه ای به همراه عناوین مرتبط با آن کلمات کلیدی ایجاد کرده و از اضافه کردن کلمات کلیدی دیگری به عنوان صفحه ای که هیچ ارتباطی با آن ندارد ، خودداری کنید .
  • به دلیل اینکه گوگل به واسطه الگوریتم مرغ مگس خوار، توجه ویژه ای به عبارات هم معنی و نزدیک به کلمه کلیدی خواهد داشت لذا در خلال متن محتوا، باید کلمات کلیدی را به کار برد ، با این کار گوگل درک بهتری از سایت و برند خواهد داشت .
  • به کارگیری کلمات کلیدی در محتوای سایت باید به صورت کاملا طبیعی باشد زیرا در غیر این صورت ،گوگل آن را به منزله استفاده افراطی از کلمات کلیدی تلقی کرده و بر اساس الگوریتم پنگوئن، رتبه آن صفحه از سایت کاهش شدیدی خواهد داشت .
  • از آنجا که آمارها نشان می دهد که مطالب بلندتر در سئو و جذب بک لینک بهتر عمل می کنند و مطالب بلند چند هزار کلمه ای دارای جزییات بیشترو کاربردی تر از مطالب کوتاهتر هستند لذا بهتر است که مطالب تولید محتوای سایت شما بلند باشند .
  • برای هفته ای یک بار هم که شده مطالب وبلاگ سایت را با انتشار مطالب باکیفیت به صورت منظم بروزرسانی کنید تا گوگل سایت شما را مورد توجه قرار دهد .
  • محتوای سایت را باکیفیت تولید کنید تا با رفع نیاز کاربران ، محتوای سایت شما ، محتوای کاربردی و مفیدی به نظر برسند و از این طریق گوگل از کیفیت محتوای شما در هنگام رتبه بندی مطمئن گردد.
  • به منظور دریافت رتبه بهتر نسبت به رقبای خود لازم است که محتوای سایت را متفاوت تر و باکیفیت تر تولید کنید.

 

بک لینک چیست و چگونه از لینکسازی برای افزایش رتبه در گوگل استفاده کنیم؟

  1. از روش های مناسب و استاندارد لینک سازی ، جهت انتشار پست مهمان در سایت های مرتبط و قرار دادن لینک سایت خود در آن صفحه استفاده کنید ، از آنجا که بهترین مکان ها برای انتشار پست مهمان، وبلاگ های مرتبط با حوزه کسب و کار یا حتی انجمن های گفتگو فعال می باشد لذا پست های مهمان خود را در وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود به تعداد زیاد منتشر کنید .
  2. پست های مهمان وب سایت خود را در وب سایت هایی منتشر کنید که دارای آتوریتی بسیار بالایی هستند زیرا این کار سبب دیده شدن هر چه بیشتر شما خواهد شد.
  3. پست مهمان وب سایت خود را در وب سایت های متنوع قرار دهید ، زیرا لینک سازی در دیگر وب سایت ها موجب افزایش اعتبار سایت خواهد شد.
  4. از آنجا که لینک های داخلی و خارجی وب سایت  از مهمترین عامل ها برای ارتباط بین صفحات و سایت ها هستند ، لذا هم از لینک های داخلی ( باعث ارتبط بین صفحات داخلی و سریع ایندکس شدن صفحات ) و هم لینک های خارجی( نوعی تاییده سایت شما به عنوان یک سایت باکیفیت) استفاده کنید.
  5. به طور کلی لینک های خارجی بیشتر از لینک های داخلی در افزایش رتبه در گوگل موثر خواهند بود.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی برای محبوبیت برند شما

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی برای ارتباط بین افراد بسیار مورد توجه قرار دارد ، از این رو اگر کاربران خود محتوای صفحه ای را مناسب ببینند، آن را در شبکه های خود به راحتی برای دوستان خود به اشتراک می گذارند لذا این روش  می تواند باعث ورود کاربران بیشتر به سایت گردد، تولید مطالب ارگانیک ( مطالب و محتوای غیرکپی و کاملا خاص ) سبب خواهد شد که کاربران شما به راحتی مطالب سایت شما را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند ، لذا مهم است که در پایین هر مطلب دکمه اشتراک گذاری انواع شبکه ها اجتماعی قرار دادا شود، در حقیقت لینک های ورودی از شبکه ها و فروم ها تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارد. حتما برای وب سایت خود در شبکه های اجتماعی مختلف ، یک صفحه اختصاصی تولید کرده و در آن فعال باشید و مطالب خود را به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *