SEOBOMB
Img
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

مهمترین روش بازاریابی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ کدام است؟ آیا بازاریابی موتورهای جستجو می توانند گزینه ی مناسبی برای بازاریابی و فروش باشند؟ امروزه با پیشرفت رسانه های دیجیتالی دیگر مانند گذشته بازاریابی و فروش محصولات مختلف تنها از طریق روش های سنتی انجام نمی شود بلکه بازاریابی اینترنتی بیش از پیش مورد توجه قرار دارد ، به طوری که می توان به راحتی با ایجاد ترافیک مناسب و افزایش بازدید از طریق جذب کاربران زیاد  ، سبب افزایش فروش و رونق کسب و کارهای مختلف شد ، در همین راستا در این مقاله ، بازاریابی موتورهای جستجو  (SEM) مورد بررسی قرار گرفته شده است ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مقاله با سئو بمب همراه باشید.

 

 چگونگی بازاریابی موتورهای جستجو گر

چگونگی بازاریابی موتورهای جستجو گر

 چگونگی بازاریابی موتورهای جستجو گر

هنگامی که فردی در فضای وب ، یک رسانه ( وب سایت ، وبلاگ ، اکانت فعال شبکه های اجتماعی و … ) ایجاد می کند ، موتورهای جستجو به منظور رونق کسب کار  صاحب رسانه ، به دو شیوه می توانند برای او مفید واقع شوند :

روش اول : معرفی رسانه ( وب سایت ، وبلاگ ، اکانت شبکه های اجتماعی و … ) به عنوان پاسخی مناسب برای سرچ جستجوگران ( بازدید ارگانیک )

روش دوم : پرداخت هزینه ای به موتورهای جستجو جهت نمایش رسانه ی مورد نظر به مخاطبان در کنار گزینه های برتر ( نمونه ای از ترافیک خریداری شده Paid Traffic )

اگر فرد بودجه‌ای را به موتورهای جستجو اختصاص می‌دهد تا از طریق تبلیغ در صفحات آنها (یا هر شیوه‌ی دیگری که موتورهای جستجو پیشنهاد می‌دهند) ترافیک کاربران را به رسانه‌ی خود هدایت کند، عملاً وارد حوزه‌ی Search Engine Marketing یا SEM شده‌ است ، بازاریابی اینترنتی بحثی بسیار گسترده می باشد که جزئیات و ظرایف زیادی دارد.

موتور جستجوی گوگل برای بازاریابی موتورهای جستجو ، خدمتی به نام Adwords دارد که بخش قابل توجهی از درآمد این شرکت گوگل را تشکیل می‌دهد.

آشنایی با موتور جستجو گوگل

موتور جستجو گوگل سبب افزایش بازدید سایت شما خواهد شد و از طریق گوگل، شما می توانید کاربرانی که به کسب و کار اینترنتی شما علاقه مند هستند را پیدا کنید و اگر در حوزه ی سئو و بهینه سازی سایت از مهارت خوبی برخوردار باشید، مخاطبان بسیار زیادی را پیدا خواهید کرد که واقعا به کار شما علاقه مند هستند! زیرا آنها خودشان با جستجو در گوگل، با تجارت شما آشنا شده اند، SEM ممکن است به کمک بهینه‌سازی موتورهای جستجو به تنظیم و بازنویسی محتوای وب سایت‌ها برای رسیدن به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو ختم گردد؛ یا به صورت پرداخت کلیکی  باشد (حدود ۹۷ درصد از درآمد شرکت گوگل از طریق پرداخت کلیکی است).

بیشتر بخوانید: بررسی سئو رقبا

 

درآمد موتورهای جستجو

درآمد موتورهای جستجو

درآمد موتورهای جستجو

عمدتا بزرگترین فراهم کنندگان بستر بازاریابی موتورهای جستجو ؛ گوگل ادوردز ( Google Adwords)، بینگ ادز ( Bing Ads) و موتور جستجو چینی بایدو ( Baidu) می‌باشند ،  بازاریابی اینترنتی به سرعت در حال رشد می‌باشد، مدیریت کمپین موتورهای جستجو یا به صورت مستقیم یا از طریق فراهم کنندگان ابزار (SEM) در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تفاوت SEO و SEM ویرایش

هر چیزی که به بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) با هدف ترفیع وب سایت و افزایش بازدید وب سایت منجر شود ، بازاریابی موتور جستجو گفته می‌شود ، SEM نظم بیشتری نسبت به بهینه‌سازی موتورهای جستجو دارد ، در این روش از ابزارهایی چون گوگل ادوردز ( Google Adwords)، بینگ ادز (Bing Ads) و مایکروسافت ادسنتر ( Microsoft adCenter) و تبلیغات کلیکی استفاده می‌شود.

در هر دو روش (SEO) و (SEM) ، آنالیز کلید واژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ، SEM واژه ای گسترده‌تر نسبت به SEO می‌باشد.

به طور کلی می توان گفت که تفاوت اصلی بین SEM و سئو این است که SEM یک استراتژی پولی است و سئو یک استراتژی ارگانیک می باشد.

سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو ) در طول زمان ارزش پیدا می‌کند در حالی که بازاریابی موتورهای جستجو ( SEM )  تا زمانی فعال خواهد بود که فرد برای نمایش نتایج ، پول پرداخت کند لذا به محض اینکه فرد تبلیغات خود را خاموش کند ، استراتژی SEM پایان می‌یابد ، استراتژی سئو در طول زمان رشد پیدا کرده و باعث می‌شود نتایج ماندگار باشند.

همه نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست خدمات

درخواست خدمات سایت یا سئو رو از طریق فرم زیر ارسال کنید