SEOBOMB
Img
جریمه گوگل چیست؟

جریمه گوگل چیست؟

همواره قرار گرفتن در بین نتایج برتر سرچ موتوهای جستجوگر برای وب سایت ها کار راحتی نیست و لازم است بسیاری از قوانین و قواعد این موتورها را به دقت رعایت کرد ، در همین راستا در این مقاله ، جریمه گوگل و راهکارهای جهت جلوگیری از جریمه شدن وب سایت ها مورد بررسی قرار گرفته شده است، لذا تا پایان این مقاله با سئو بمب همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه شود.

بیشتر بخوانید:  پنالتی گوگل چیست؟ تشخیص و رفع آن در ۲۰۲۰

 

جریمه گوگل چیست

جریمه گوگل چیست

جریمه گوگل چیست؟

عمدتا موتور جستجوگر گوگل سعی می کند همیشه اطلاعات دقیق و محتویات خاصی از بهترین نویسندگان را در اختیار سرچ کنندگان خود قرار دهد ، انتخاب بهترین محتوای وب سایت ها به شکل مستمر وجود دارد و گوگل الگوریتم های خود را همیشه جهت انتخاب بهترین محتوای وب سایت ها،  بروز رسانی می کند ، لذا گوگل بعضی از وب سایت ها را که اصول گوگل را رعایت نمی کنند ،جریمه می کند.

بیشتر بخوانید:  بررسی سئو رقبا

رعایت نکردن اصول سئو، ممکن است که همیشه عمدی نباشد و گاهی اوقات این اصول نا آگاهانه توسط وب سایت ها زیر پا گذاشته می شوند و دچار جریمه گوگل خواهندشوند.

چگونگی جریمه گوگل

گوگل بعد از یک دهه فعالیت با ایجاد تغییراتی در الگوریتم های رتبه بندی خود، شروع به از بین بردن محتویات بی کیفیت نمود و جریمه هایی را برای وب سایت هایی که چنین محتویاتی تولید می کنند، در نظر گرفت.

از سال ۲۰۱۲ میلادی که گوگل پنگوئن را بروزرسانی کرد ، برخی از وب سایت ها که دارای محتویات بی کیفیت بودند از صفحه نتایج گوگل حذف شدند ، این کار گوگل سبب شد که فعالیت بهینه سازی وب سایت ها با دقت بیشتری انجام شود و کار بهینه سازی موتور جستجو تبدیل به فعالیتی شده که باید با دقت بالایی انجام شود.

گوگل برای سایت های متخلف جریمه هایی سختی را در نظر می گیرد که این جریمه ها تاثیر منفی زیادی بر روی کارایی سایت در نتایج جستجو خواهد داشت ، در واقع وب سایت جریمه شده دچار افت رتبه یا حذف کامل از نتایج جستجو خواهد شد .

دردسر جریمه گوگل

از آنجا که جریمه گوگل بدین معناست که وب سایت جریمه شده دیگر در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود یا رتبه آن به شدت افت خواهد کرد لذا مخاطبین جدید دیگر وب سایت را پیدا نخواهند کرد ، در نتیجه ترافیک سایت و درآمد آن دچار نقصان شدید می گردد .

جریمه گوگل برای هر سایتی می تواند رخ دهد به طوری که حتی در اثر فعالیت های غیر مخرب وب سایت نیز اتفاق می افتد و هنگامی که وب سایت دچار چنین مشکلی می شود ، رتبه سایت افت زیادی خواهد کرد و جبران این مسئله نیز کار ساده ای نیست.

بیشتر بخوانید:  هزینه سئو سایت

 

علت جریمه گوگل

به دلیل اینکه مهم ترین ماموریت گوگل ارائه بهترین نتایج جستجو می باشد لذا از دید گوگل هر نوع وب سایتی که سعی در فریب گوگل می کند در حال آسیب رسانی به موتور جستجوی گوگل است ، در واقع گوگل بدون ارائه نتایج با کیفیت ،  دیگر به عنوان بهترین موتور جستجوی دنیا نخواهد بود ، از همین رو وب سایت های متخلف را به شدت جریمه می کند، تحول و بروزرسانی های مداوم الگوریتم های گوگل بدین جهت است تا وب سایت های اسپم که نقض کننده قوانین گوگل هستند را شناسایی و جریمه کند.

بیشتر بخوانید:  انکر تکست چیست؟

 

جریمه های گوگل یا به صورت دستی و ناگهانی توسط کارمندان این شرکت انجام می شوند و یا  اینکه در نتیجه بروزرسانی های مداوم آن صورت می پذیرد و گوگل با استفاده از این رویه به مراقبت از کیفیت نتایج جستجو پرداخته و وب سایت های متخلف را جریمه می کند .

از آنجا که گوگل بطور مداوم و با سرعت زیاد به کمک الگوریتم های خود در حال شاخص گذاری محتویات وب سایت ها است لذا با توجه به تغییراتی که گوگل در الگوریتم های خود اعمال می کند و دلایلی که برای انجام این تغییرات دارد، بسیار دشوار است که تشخیص داد جریمه گوگل برای یک وب سایت به چه علت بوده است ، در ادامه دلایل مختلف جریمه گوگل و روش های رفع آنها عنوان شده است.

 

علل مختلف جریمه گوگل

علل مختلف جریمه گوگل

علل مختلف جریمه گوگل

خرید لینک از وب سایت های فروش لینک

به طور کلی وب سایت هایی که با خرید لینک رتبه وب سایت خود را در موتور جستجوی گوگل دستکاری می کنند ، توسط گوگل جریمه خواهند شد .

 تبادل لینک بین وب سایت ها

اگر چه تبادل لینک بین وب سایت ها ، از روس های بازاریابی است اما این کار به عنوان تلاشی برای دستکاری الگوریتم رتبه بندی گوگل تلقی شده و شامل جریمه می گردد .

محتوای تکراری

ارائه ی محتوای تکراری در وب سایت باعث جریمه گوگل می شود ، لذا اگر مطالب دیگران در وب سایت خود استفاده می کنید باید قانون کپی رایت را نیز رعایت شود .

بهره گیری افراطی از تگH1

برچسب همان تگ H1 به موتور جستجوی گوگل کمک می کند تا محتوای وب سایت ها را تشخیص دهد لذا استفاده بیش از حد H1 تلاشی برای تکرار کلمات کلیدی و جریمه شدن توسط گوگل به شمار می رود .

بروز بیش از حد  خطاها با کد ۴۰۴

عمدتا گوگل سعی می کند که تشخیص دهد محتویات وب سایت شما خالی از خطا و مشکل است یا خیر  ، لذا در وب سایت شما خطاهایی با کد ۴۰۴ باشد ، بازدیدکنندگان نمی توانند مطالب را پیدا کنند و گوگل شما را جریمه خواهد کرد .

دریافت لینک از وب سایت هایی با زبان دیگر

اگر چه این موضوع ناعادلانه است اما استدلال گوگل این است که کاربران ترجیح می دهند لینک های موجود در یک وب سایت به همان زبان وب سایت باشد تا مفید واقع گردد لذا وب سایت خاطی را جریمه می کند .

محتوای پر از کلمه کلیدی

قوانین سفت و سختی در مورد تراکم کلمات کلیدی وجود دارد لذا گوگل وب سایت هایی را که محتویات صفحات آنها به صورت افراطی از کلمات کلیدی استفاده کرده باشند، را جریمه خواهد کرد .

جا دادن لینک های در فوتر

در طراحی وب سایت ها ، طراحان سعی می کنند که با دادن لینک هایی در فوتر صفحات ، تغییراتی را در رتبه بندی گوگل بوجود آورند که این نوع لینک ها از نظر کیفیت مطلوب نمی باشند و گوگل جریمه های خود را برای این وب سایت ها اعمال خواهد کرد .

عدم درج نقشه سایت

از آنجا که گوگل با استفاده از فایل XML نقشه سایت شما ، ساختار وب سایت پی می برد لذا فقدان آن سبب جریمه گوگل خواها شد .

وجود لینک های مخفی

همواره وجود لینک های مخفی و لینک هایی که دارای رنگهایی هستند که برای کاربران قابل مشاهده نبستند ، از نظر گوگل مورد تایید نبوده و جریمه گوگل را سبب خواهد شد .

درج لینک های شکسته خارجی

چنانچه شما لینک های وب سایت خود را بروز رسانی نکنید ، گوگل فرض می کند که شما به کاربران خود اهمیت نداده و همانند خطاهای ۴۰۴ وب سایت شما را جریمه می کند .

محتوای خراشیده

برخی مدیران وب سایت ها محتویات صفحات وب سایت خود را از وب سایت های دیگر جمع آوری می کنند که اغلب اوقات این کارها با نیت خوبی انجام می شود ولی از نظر گوگل این کار نوعی تقلید و تکرار محتوا محسوب می شود و همانند محتوای تکراری وب سایت را جریمه خواهد کرد .

 درج محتوای مخفی

از جمله راهکارهای کلاه سیاه جهت بالابردن کلمات کلیدی در وب سایت، تکرار آنها در محتویات مخفی است با تشخیص این روش ، جریمه سنگینی توسط گوگل برای سایت اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  AMP چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

 

افراط در لینک دادن

بعد از بروز رسانی پنگوئن ، در صورت استفاده بیش از حد از لینک هایی که کلمات کلیدی در آنها به کار برده شده است ،  گوگل وب سایت ها را جریمه خواهد کرد .

فقدان تگ Hreflang

این تگ برای این طراحی شده است که به موتور جستجوی گوگل اطلاع دهد محتویات منتشر شده در وب سایت به چه زبانی و یا در چه محلی ایجاد شده است که از محتوای تکراری جلوگیری گردد که در نبود آن ، جریمه گوگل اعمال خواها شد .

عدم دسترسی به سایت به مدت زمان طولانی

چنانچه وب سایت شما مدت زمان زیادی قابل دسترس نباشد و کاربزان نتوانند وب سایت شما را بازدید کنند ؛ جریمه گوگل شامل وب سایت شما خواهد شد .

درج کلمات کلیدی در نام دامنه

اگر کلمات کلیدی در نام دامنه وب سایت شما وجود داشته باشد ، زمان لینک دادن زیاد وب سایت شما ، گوگل استدلال می کند که شما سعی در دستکاری رتبه بندی سایت را دارید ، از این رو وب سایت شما جریمه خواهد کرد .

لینک های اجاره ای

اگرچه کارشناسان معتقد هستند لینک هایی که با پرداخت پول بصورت ماهیانه در سایت نمایش داده می شوند ، برای سئو مفید هستند ولی برخی دیگر معتقدند این لینکها از نوع لینک های خریدنی بوده و سبب جریمه گوگل خواهند شد .

استفاده از شبکه های وبلاگ

عمدتا گوگل در هر شبکه ای که نشانه ای از دستکاری الگوریتم رتبه بندی خود را مشاهده نماید، به شدت با آن برخورد می کند ، لذا لینک های ورودی وب سایت شما نباید بیش از اندازه از وبلاگ ها باشند ، در غیر این صورت جریمه خواهید شد .

درج  لینک های وابسته

از جمله روش هایی که گوگل با آن مخالف است تغییر مسیر لینک ها (Redirect) است که گوگل برای آن امتیاز منفی در نظر خواهد گرفت .

ایجاد لینک های گسترده برای سایت

به طور کلی یک وب سایت احتیاج دارد که صفحات آن به یکدیگر لینک داده شوند تا گوگل بصورت مداوم آنها را اسکن کند لذا نباید برای آنها الگوی غیر منطقی ( وجود لینک های گسترده ) وجود داشته باشد وگرنه جریمه اعمال خواهد شد .

وجود برچسب متا keyword

تگ متا کی ورد ، زمانی کاربرد داشته است و از آن برای قرار دادن کلمات کلیدی استفاده می شد که تعداد کلمات کلیدی نمی بایست از ۵ کلمه تجاوز می  کرد ولی در حال حاضر این برچسب کاربردی ندارد

سرعت کند بارگذاری سایت

از جمله معیارهایی که گوگل برای رتبه بندی صفحات خود در نظر گرفته است ، سرعت بارگذاری سریع است لذا هر چقدر سرعت وب سایت کند باشد ، جریمه گوگل شامل حال وب سایت خواهد بود .

درج محتوای دستکاری شده

برخی نویسندگان ، محتوای مقالات خود را مقداری تغییر می دهند و مجددا به انتشار آن می پردازند که این عمل از نظر گوگل یک خطا بوده و شامل جریمه خواهد شد .

ارائه نظرات اسپم

بیشتر سیستم های نظر دهی دارای سیستمی جهت تشخیص اسپم می باشند در صورتی که وب سایت شما دارای چنین تشخیصی نیست ، بطور کامل سیستم نظرات را غیر فعال کنید تا توسط گوگل جریمه نشوید .

روشهای بهینه سازی موتور جستجوی سیاه : در صورتی که از روشهای بهینه سازی موتور جستجوی سیاه در وب سایت خود استفاده کنید حتما توسط گوگل جریمه خواهید شد .

محتوای هک شده

چنانچه وب سایتی هک شده باشد ، گوگل بسرعت آن را  از صفحه نتایج خود حذف خواهد کرد .

ساخت بک لینک های زیاد

از آنجا که به طور طبیعی ایجاد شدن لینک برای وب سایت زمان بر خواهد بود ، لذا در صورتی که ساخت بک لینک برای وب سایت، در یک بازه زمانی کوتاه صورت پذیرد، گوگل جریمه هایی را برای شما اعمال خواهد کرد.

دریافت گزارش اسپم بودن سایت

گوگل یک صفحه گزارش اسپم منتشر کرده است که اگر وب سایت شما در لیست وب سایت هایی که به عنوان منبع اسپم هستند، قرار گرفته باشد ، سایت شما شامل جریمه گوگل می گردد .

افراط در لینک کردن انجمن

ممکن است از طرف انجمن ها ، لینکهایی را برای وب سایت خود ایجاد کنید ، اگر چه این کار خوب است ولی باید با لینک nofollow این کار صورت پذیرد، زیرا استفاده بیش از حد این کار ، باعث جریمه گوگل می گردد .

پنهان کردن منبع

به طور کلی داشتن اسپانسر خوب است از این رو، بسیاری از وب سایت ها دارای اسپانسر هستند ، اسپانسر ها را نباید مخفی کرد لذا لینک دادن به آنها باید از طریق nofollow انجام شود.

نقض Robots.txt

فایل Robots.txt به موتورهای جستجو می گوید که کدام بخش های وب سایت شما قابل دسترس هستند ، محدود کردن بیش از حد محتویات سایت سبب ایجاد صدمه به وب سایت و جریمه گوگل خواهد شد.

لینک به سایت های مشکوک و هکرها

به هیچ عنوان به سایت هایی که مشکوک بوده و یا کارهای غیر اخلاقی مثل هک کردن انجام می دهند، لینک ندهید ، اگر در گذشته این کار را انجام داده اید سعی کنید این لینک ها را حذف نمایید تا شامل جریمه گوگل نشوید .

صفحات فرود

در برخی مواقع ، صاحبان کسب و کارها تلاش می کنند برای بهبود جایگاه خود ، چندین صفحه فرود درنظر بگیرند ، بعضی شرکت ها برای هر کلمه کلیدی خود یک صفحه در نظر می گیرند سپس همه آنها را به یک وب سایت دیگر هدایت می کنند که این کار از نظر گوگل یک تخلف محسوب شده و شامل جریمه خواهد شد .

سئو و بهینه سازی افراطی

گوگل بهینه سازی افراطی را نمی پسندد ، یعنی اگر یک وب سایت در بهینه سازی وسواس بیش از حد بخرج دهد ، از نظر گوگل این وب سایت نه برای بازدیدکنندگان بلکه برای موتورهای جستجو طراحی شده است .

صفحات پر از لینک

صفحات پر از لینک که به عنوان مزارع لینک نیز شناخته می شوند ، از قرار دادن لینک صفحات خود در این مزارع جلوگیری کنید زیرا از نظر گوگل آنها برای دستکاری موتورهای جستجو طراحی شده اند و باید جریمه شوند .

ایجاد لینک های خروجی زیاد

هنگامی که به وب سایت های دیگر لینک داده می شود ، باید سعی شود که تعداد آنها طبیعی باشد ، در واقع دادن لینک های بیش از حد به وب سایت های دیگر به نوعی تبادل لینک خواهد بود که شامل جریمه گوگل خواهد شد.

انتقال مسیر جریمه

زمانی که گوگل جریمه خود را اعمال می کند، با استفاده از انتقال مسیر ۳۰۱ می توان این جریمه را به محل دیگری منتقل کرد اما اگر تعداد آن زیاد باشد ممکن است عمل انتقال صورت نپذیرد ، از این رو بهتر است در این کار افراط  نگردد.

کدها زیاد خطا

اگر صفحات وب سایت دارای تعداد کدهای خطاهای زیادی باشد ، توسط گوگل جریمه خواهد شد. کد خطای ۵۰۰، کد خطای ۳۰۱، کد خطای ۴۰۴ از این دسته خطاها هستند .

تگ های متا تکراری

بعضی از ابزارهای سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارای امکاناتی هستند که برچسب های متا را بسادگی تولید می کنند که در بعضی مواقع آنها تکراری هستند و باعث صدمه به وب سایت و جریمه شدن آن خواهند شد .

لینک دهنده های مخرب

اگر وب سایت شما از وب سایت هایی مخرب ؛ نظیر وب سایت های هک ، لینک در یافت کنند ، این لینک ها به شدت به وب سایت آسیب رسانده و سبب جریمه گوگل خواهند شد .

کلمات کلیدی هدف گذاری شده

در حال حاضر گوگل ، کلمات کلیدی که در برخی از وب سایت های اسپم تکرار می شوند را مورد هدف قرار داده و به شدت اینگونه از وب سایت ها را جریمه می کند لذا با شناسایی این کلمات کلیدی از جریمه شدن سایت خود جلوگیری کنید .

ایجاد بک لینک های غیر قانونی

برخی اوقات لینک هایی در فایلهای اسکریپت قرار داده می شوند که گوگل به دقت آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و در صورت تشخیص عمل خلاف واقع ، جریمه خود را اعمال خواهد کرد .

طراحی نامناسب وب سایت برای موبایل

گوگل می تواند یک لینک معتبر برای وب سایت موبایل و وب سایت شما تشخیص دهد ، چنانچه  وب سایت موبایل ضعیف طراحی شده باشد ، سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد.

لینک دهی غیر مرتبط

چنانچه محتوای صفحات وب سایت شما به وب سایت هایی که هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارند ، لینک داده شود از نظر گوگل این کار جهت افزایش ترافیک آن وب سایت ها در نظر گرفته می شود و جریمه خواهید شد .

دامنه با تاریخچه بد

در صورت خریداری یک   دامنه با تاریخچه بد که قبلا دارای مشکلات زیادی بوده است ، هرگونه تلاشی را برای بهینه سازی آن انجام دهید ، بی فایده بوده و جریمه خواهید شد .

سرقت محتوا

چنانچه  محتوای وب سایت شما بسرقت رفت ، به هیچ وجه نگران نباشید زیرا گوگل به سرعت آن را تشخیص داده و وب سایتی که محتوای وب سایت شما را بسرقت برده است را جریمه خواهد کرد .

تبلیغات برجسته

تبلیغات درآمدزایی خوبی دارد  ولی اگر در صفحات نقش ثانویه را داشته باشد ،  در صورتی که تبلیغات بجای محتوای متن اصلی، در صفحه تسلط داشته باشد جریمه گوگل وب سایت شما را در بر خواهد گرفت .

مزرعه محتوا

چنانچه محتوای صفحات وب سایت شما ضعیف و فاقد کیفیت باشد و فقط با کلمات پر شده باشد، این کار به وب سایت شما صدمه وارد کرده و جریمه خواهید.

برطرف کردن سریع خطاها

رفع خطاهای وب سایت نباید خیلی سریع صورت پذیرد و این کار باید در طول زمان انجام شود تا صفحات وب سایت شما در جایگاه های بهتر صفحه نتایج گوگل قرار داده شوند .

 

همه نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست خدمات

درخواست خدمات سایت یا سئو رو از طریق فرم زیر ارسال کنید