هزینه سئو سایت

هزینه سئو سایت بر اساس رقابت در هر حوزه ای سنجیده و محاسبه می شود، مثلا اگر شما سایتی دارید که در ضمینه ی فروشگاه اینترنتی فعالیت می کند، طبیعتا هزینه سئو سایت شما کمی بالا است، زیرا با رقیب هایی مانند دیجی کالا،موتن رو، زنبیل، دیجی استایل و ….. رو به رو هستیم! همان طور که می دانید ، سئو سایت به روش هایی اطلاق می شود که سبب افزایش بازدید سایت ها از طریق موتورهای جستجو می گردد و در نتیجه کاربران بیشتری جهت خرید محصولات ارائه شده در وب سایت ها هدایت می شوند ، در همین راستا در این مقاله در رابطه با هزینه سئو سایت ، صحبت خواهیم کرد و هزینه سئو سایت های مختلف  را مورد ارزیابی قرار می دهیم، تا پایان این مقاله با سئو بمب همراه باشید.

 

قیمت سئو سایت

قیمت سئو سایت

اهمیت قیمت سئو سایت در سال ۲۰۲۰

روش های سئو سازی وب سایت نوعی بازگشت سرمایه  است به طوری که سئو در بین کلیه راهکارهای بازاریابی اینترنتی ، بالاترین میزان بازگشت سرمایه را دارا است ، از این رو طراحان وب سایت ، با تحلیل حوزه ی کاری وب سایت و ارائه استراتژی مناسب و در نظر گرفتن تمام پارامترها با جزئیات کامل ، وب سایت ها را در رسیدن به اهداف آنها یاری می کنند .

تخمین هزینه پروژه‌های سئو سایت

  • هزینه سئو داخلی سایت (ON-Page SEO)

از سئوی داخلی به منظور ارائه ی وب سایت به موتورهای جستجو نظیر ؛ گوگل، یاهو، بینگ و غیره  بهره گرفته می شود .

  • هزینه سئو خارجی سایت (Off-Page SEO)

جهت دستیابی به رتبه بندی و رنکینگ مناسب در میان نتایج جستجو ، سئوی خارجی سایت باید به قدر کافی قوی باشد ، از جمله خدمات ارائه شده در بخش سئوی خارجی می توان به لینک بیلدینگ (لینک سازی) اشاره نمود .

  • سئوی گوگل (Google SEO)

از آنجا که موتور جستجوی گوگل جهت رتبه بندی وب سایت‌ها، الگوریتم رتبه بندی خود را به صورت مداوم به روزرسانی می کند ،وبمسترها باید از راهکارهای سئو کلاه سفید آگاهی داشته باشند تا مشمول جریمه یا همان پنالتی گوگل نشوند.

  • ارزیابی کلمات کلیدی (Keyword research)

کسب و کار اینترنتی مختلف ، رقیبان خاص خود را دارند ، از این رو هر وب سایتی باید روی کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود و کلمات کلیدی‌ای که می‌تواند جایگاه وب سایت را بهبود بخشد، پژوهش کرده تا با برنامه‌ ریزی دقیق ، بر روی کلمات کلیدی مناسب سرمایه گذاری کند .

  • آنالیز و بررسی رقیبان (Competitors Analysis)

آنالیز عملکرد رقیبان و استراتژی های آنها برای ارتقاء رتبه وغیره ، در این بخش صورت می پذیرد .

  • گزارش رشد رتبه (Rnking Reports)

در این قسمت از پروژه ی سئو سایت ، با شروع فرآیند سئو، گزارش‌های هفتگی و ماهیانه از میزان عملکرد سئو سایت تهیه و ارائه خواهد شد .

  • گزارش پیشرفت (Progress Reports)

به طور کلی ارائه ی گزارش پیشرفت سئوی سایت سبب خواهد شد که صاحب سایت در جریان فرایند بهبود رتبه سایت خود قرار گیرد .

  • ارزیابی چگونگی افزایش نرخ تبدیل (Conversion Optimization)

جهت افزایش نرخ تبدیل و درآمد بیشتروب سایت ، توصیه می شود که در این رابطه تحلیل‌های دقیق انجام داد زیرا ممکن است که لازم باشد راهکارهای وب سایت تغییر کند .

  • استراتژی سئو (SEO Strategy)

به طور حتم قبل از گزینش هر نوع خدمات سئو سایت ،  داشتن یک استراتژی توجیه‌پذیر و منطقی نیاز خواهد بود ، این استراتژی باید بر طبق ضرورت های کسب و کار وب سایت تدوین شود و اهداف ، نقاط عطف کوتاه مدت و بلندمدت را شامل شود.

بیشتر بخوانید:  بررسی سئو رقبا

 

 

چگونگی تعیین هزینه سئو سایت

چگونگی تعیین هزینه سئو سایت

چگونگی تعیین هزینه سئو سایت

با انجام پروژه های سئو به صورت استاندارد و حرفه ای ، بازدید هدفمند وب سایت افزایش خواهد یافت و در نتیجه فروش بیشتر و درآمد بیشتری عاید صاحبان وب سایت خواهد شد ، لذا پرداخت هرگونه هزینه ای در رابطه با سئو سایت ، نه تنها هدر رفت منابع مالی نیست، بلکه  نوعی سرمایه گذاری است که با توجه به بازگشت سرمایه ، عملا پروژه ی سئو، هزینه محسوب نمی شود بلکه نوعی سرمایه گذاری هدفمند است.

در رابطه با تعیین هزینه ی مورد نیاز جهت انجام پروژه سئو سایت  کسب و کارهای مختلف می توان گفت که این هزینه با توجه به نوع خدماتی که توسط سئوکاران انجام می شود ، مشخص خواهد شد ، از این رو برای تعیین دقیق میزان هزینه ی مورد نیاز هر وب سایت ، باید شرایط انجام کار و وضعیت پروژه سئو توسط کارشناسان طراح مورد ارزیابی قرار گیرد .

راهکارهای استاندارد و مناسب  سئو با آنالیز و بررسی کاربران هدف و نیازهای آنها شروع می شود و در مراحل بعد سئو همانند یک آهن ربا این کاربران را از میان سیل کاربران جذب کسب و کار وب سایت خواهد کرد .

قیمت سئو سایت به شیوه ی پیاده سازی و اجرای خدمات توسط شرکت های سئو و همچنین هدف کسب و کار وب سایت بستگی  دارد ، اجرای خدمات سئو به روش های مختلفی انجام می شود که شرکتهای فعال در این زمینه مطابق آنها قیمت گذاری خود را انجام می دهند.

اگرچه بعضی از شرکتهای سئو، هزینه های زیادی را در زمینه ی ارائه ی خدمات خود مطالبه می کنند اما در مقابل ، برخی شرکت ها  نیز وجود دارند که با مبالغ پایین تری ، کار سئو سایت را در زمان کوتاه تری برعهده می گیرند که اغلب آنها از روش های غیراستاندارد کلاه سیاه جهت بهبود رتبه سایت استفاده می کنند که اگرچه ممکن است این روش ها در کوتاه مدت سبب حصول نتیجه برای وب سایت شود اما در آینده ، رتبه ی سایت به شدت کاهش خواهد یافت زیرا گوگل وب سایت را جریمه خواهد کرد و متاسفانه زیان های جبران ناپذیری به کسب و کار وب سایت وارد خواهد شد .

 

دلایل اختلاف هزینه سئو سایت در ایران

نبود تعریف مشخص و مناسب از خدمات سئو و عدم هدفگذاری مناسب

برخی شرکت های ارائه کننده ی خدمات سئو، تنها به نصب یک پلاگین در اسکریپت های آماده نظیر؛ وردپرس یا انجام یک سری تنظیمات اولیه اقدام می کنند و تعریف آنها از خدمات سئو در همین حد است و کار سئو سایت را یکبار برای همیشه انجام می دهند ولی هدف مشخصی از کاری که انجام می دهند در کوتاه مدت حاصل نمی شود ،اگر چه این شرکت ها به ظاهر هزینه کمی جهت انجام کار مطالبه می کنند، اما به ازا این هزینه ، کاری برای وب سایت انجام نمی شود لذا فاقد ارزش خواهد بود .

هزینه سئو سایت برحسب  کلمه کلیدی

برخی دیگر از شرکت های سئو قیمت سئو سایت را بر حسب کلمه کلیدی تعیین می کنند، بدون اینکه توجه کنند که سئو داخلی وب سایت شامل چه شرایطی است و چه کارهایی باید بر روی آن صورت پذیرد ، لذا این گونه قیمت گذاری و همچنین هدفی که وب سایت از سئو و بهینه سازی سایت دنبال می کند به دلیل تغییر مستمر الگوریتم های گوگل و اینکه سئوسازی سایت ، فعالیتی درازمدت و مداوم است ، اشتباه است ، به همین دلیل ، در نهایت هم مشتری و هم شرکت سئوکار ناراضی خواهند بود.

تقابل سئو سیاه و سئو سفید

برخی اشخاص سئوکار که کار بهینه سازی وب سایت ها را انجام می دهند، قرارداد انجام سئو سایت را به صورت کوتاه مدت و مشروط به قرار گیری وب سایت در صفحه اول گوگل در کلمه کلیدی خاصی ، منعقد می کنند که اصل و اساس روش های آنها بر حسب روش های اسپم است که پس از رساندن وب سایت مورد نظر به صفحه ی اول گوگل تعهدی نسبت به باقی ماندن سایت در گوگل نخواهند داشت و در ادامه اگر  وب سایت اسپم شده و جریمه گردد ، به هیچ عنوان پاسخگو نیستند .

قیمت سئو سایت براساس پکیج

برخی از شرکت های معتبر و با سابقه ی سئو،  خدمات سئو خود را بر اساس پکیج های سئو به مشتریان ارائه می دهند ،  دید بلندمدت به همکاری میان وب سایت با شرکت سئو، افزایش ورودی گوگل به نسبت سایر روش ها برای وب سایت، انجام فعالیت بر اساس اصول سئو سفید و مورد تایید گوگل ، تاثیر پذیری کمتر نسبت به تغییرات ناگهانی رتبه های گوگل و… ، از جمله دلایل  مختلف ارائه ی  خدمات سئو به شکل پکیج سئو می باشد .

اینگونه شرکت ها به منظور بازگشت سرمایه و حصول بهترین نتایج برای وب سایت ها ، ابتدا سایت و حوزه ی کاری آن را بررسی کرده و سپس بر اساس نیاز وب سایت ، تعرفه سئو سایت را اعلام خواهند کرد.

علت انتخاب هزینه سئو سایت به صورت پکیج

از آنجا که با هوشمندتر شدن موتورهای جستجو ، الگوریتم های گوگل در طول زمان با بروزرسانی های مدوام ، پیشرفته تر شده اند و مانند گذشته دیگر تضمینی برای گرفتن رتبه در یک کلمه کلیدی خاص وجود ندارد و یکی از تفاوت های مهم سئو جدید و قدیم نیز همین موضوع است که باید با توجه به گذر زمان کار بهینه سازی سایت بروز انجام داد ، لذا دریافت خدمات سئو سایت به صورت پکیج باعث خواهد شد که انتخاب پکیج ها مورد نیاز هر وب سایتی ، با توجه به نوع کسب و کار و نیاز مخاطب سایت انجام شود ، به عبارت دیگر صاحبان وب سایت می توانند بر اساس رقابتی که در حوزه ی کاری خود وجود دارد و نوع مخاطبان خود یکی از پکیج های مورد نیاز را انتخاب کنند.

علت قیمت پایین برخی هزینه سئو سایت‌ ها

به طور کلی می توان گفت که سئوسازی سایت یک روش کاملا حرفه‌ای و استاندارد جهت ارتقاء رتبه سایت می باشد وعوامل متعددی  بر هزینه سئو سایت تاثیر هستند ، لذا اگر قیمت انجام سئو بعضی از سایت ها پایین است علت آن ، این است که بسیاری از شرکت ها و سئوکاران از تکنیک های سئو کلاه سیاه برای رساندن وب سایت به نتایج برتر موتورهای جستجو استفاده می کنند .

ذکر این نکته نیز لازم است که تمام عوامل را نمی‌توان به سئوی غیراستاندارد و کلاه سیاه نسبت داد ؛ زیرا بخشی از کیفیت پایین سئو و قیمت کم بهینه سازی سایت، به علت عدم تجربه کافی و عدم تخصص لازم سئوکار است .

عواملی که در سئو تاثیر منفی خواهند داشت ، عبارتند از :

  • جهت تولید محتوا وب سایت نباید از محتوای کپی و تکراری استفاده کرد ، از این رو اگر تواید محتوا و مقاله های سایت را به فردی سفارش می دهید ، پس از دریافت سفارش ، باید بررسی کنید که در آن از محتوای تکراری که در دیگر وب سایت ها از آن استفاده شده است، به کار نرفته باشد زیرا گوگل به راحتی با استفاده از ربات‌های متعدد خود ، چنین تخلفاتی را شناسایی خواهد کرد و در نتیجه رتبه ی سایت هیچ گونه تغییری نخواهد داشت .
  • همان طور که می دانید لینک سازی و بک لینک گرفتن از دیگر وب سایت ها از جمله راهکارهای بهینه سازی سایت به شمار می رود ، چنانه که از بک لینک های مخرب در وب سایت استفاده شود، سایت به شدت دچار افت رتبه خواهد شد ، از این رو باید سایت مرجع جهت بک لینک گرفتن معتبر باشد تا مشکلی برای وب سایت رخ ندهد .

عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه سئو سایت

میزان رقابت در حوزه ی کاری وب سایت

همواره رقابت از مهمترین عوامل موثر در تعیین هزینه سئو است ، چنانچه وب سایت شما در حوزه ای خاصی فعتلیت می کند که تنها قشر خاصی مخاطب شما هستند در مقایسه با کسب و کارهایی که مخاطبان گسترده تری دارند ، هزینه ی کمتر لازم خواهد بود ، به عنوان مثال ؛ یک وب سایت آموزش در زمینه ی نرم افزارهای رشته ی مهندسی مکانیک لازم نیست مانند یک سایت گردشگری که مخاطب آن عموم جامعه می باشد هزینه کند ، از این رو مخاطب وب سایت ، قیمت سئو سایت را نیز تعیین می کند و هرچه بازار هدف گسترده تر باشد ، هزینه ی بیشتر نیاز خواهد بود .

با توجه به اینکه رقابت در دنیای اینترنت با خارج از آن متفاوت می باشد ، رقابت در حوزه ی سئو شامل دو پارامتر تعداد رقبا و قدرت رقبا است که توسط تیم سئوکار باید مورد بررسی قرار گیرد .

تعداد کلمات کلیدی مرتبط به زمینه کاری وب سایت

اولین و مهم ترین مرحله در انجام یک پروژه ی سئو ، انتخاب درست کلمات کلیدی است ، طراحان بهینه سازی و سئو سایت ، جهت بررسی بازار هدف کسب و کار وب سایت مربوطه ، بهترین کلمات کلیدی را انتخاب خواهند کرد تا از طریق آن بازدید سایت را افزایش داده و بازدید کننده را به مشتری  تبدیل کنند.

به طور کلی ، هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد ، میزان بازدید و در نتیجه درآمد وب سایت نیز بیشتر خواهد شد که تعداد کلمات کلیدی مورد نیاز نیز وابسته به گستردگی کسب و کار وب سایت است .

اصلاح ساختار برنامه نویسی وب سایت

ساختار استاندارد و درست وب سایت به موتورهای جستجو این امکان را می دهد که موضوع سایت را بهتر درک کرده و در نتیجه رتبه ی بهتری را به سایت بدهند ، از این رو سئوکاران ابتدا ساختار سایت را بررسی می کنند و سپس پیشنهادهای لازم را جهت بهبود آن ارائه خواهند داد .

تحلیل و بهینه سازی محتوا

امروزه دیگر نوشتن محتوای پر از کلمات کلیدی  رتبه گرفتن سایت تضمین نمی کند  بلکه محتوای سایت باید جذاب باشد تا بتواند کاربر را جذب  کند به طوری که در حال حاضر رفتار کاربر در سایت و زمان حضور او ، نقش تعیین کننده ای در تعیین رتبه ی سایت در موتورهای جستجو دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *