تولید محتوا چیست و چگونه باعث افزایش فروش می شود؟
تولید محتوا چیست و چگونه محتوای خود را به ثروت تبدیل کنیم؟
منظور از تولید محتوا چیست؟ آیا صرفا با تولید متنهای طولانی، می توان نظر مخاطبان را جلب کرد؟ یا باید با یک استراتژی خاص و صرفا برای طولانی مدت برنامه ریزی کرد؟ برای پاسخ به این سوال با سئو بمب همراه باشید. تولید محتوا مانند الماسی است که اگر آن را با استراتژی و به صورت کاملا هدفمند تولید کنید، در واقع موتور پولسازی سایت شما روشن خواهد شد و اینگونه شما می توانید افراد بسیار زیادی را به وب سایت خود علاقه مند کنید. در این مقاله در رابطه با چگونگی تولید محتوا صحبت خواهیم کرد و در مرحله ی بعد، شما باید بتوانید محتوای خود را به ثروت تبدیل کنید که اگر چنین کاری را نتوانید انجام دهید، تجارت شما به جای تولید پول، بیشتر جنبه ی تفریح و سرگرمی پیدا خواهد کرد.
ایجاد محتوا
چگونه با ایجاد محتوا، تجارت خود را متحول کنیم؟
امروزه کمتر کسی برای یادگیری و آموزش به کتاب فروشی ها و مغازه مراجعه می کند، زیرا در حوزه ی کسب و کار اینترنتی ، افراد جامعه با مراجعه به سایت گوگل و تنها با چند کلیک ساده، به محتوای مورد نظر خود، دسترسی پیدا می کنند، بنابراین اگر فردی باهوش باشید، شما هم از چنین فرصت بی نظیری استفاده می کنید و با تولید محتوا با کیفیت، جایگاه واقعی خود را پیدا می کنید، بنابراین اگر وارد حوزه ی تجارت آنلاین شوید به راحتی می توانید با تولید محتوا، ثروتمند شوید.
پیشنهاد سئو بمب: دوره آموزشی ساخت تجارت آنلاین
در نظر داشته باشید که ایجاد محتوای شما، باید هدف خاصی را دنبال کند، چون هدف اصلی شما فروش است نه صرفا تولید اطلاعات! شما باید در حوزه ی تولید محتوا، استراتژی داشته باشید، که البته در رابطه با استراتژی تولید محتوا و کسب و کار اینترنتی در دوره ی طراحی استراتژی کسب و کار اینترنتی به صورت مفصل صحبت کرده ایم.
چگونه بهترین محتوای دنیای وب را تولید کنیم؟
برای انجام این کار، نیاز به نویسندگی دارید، اما برای ایجاد مهارت نویسندگی، نیاز به کلاس حضوری و هزینه های زیاد ندارید، تنها باید به نکاتی که در این مقاله می نویسم توجه کنید. شما اگر می خواهید به صورت مستقیم مهارت و دانش خود را بر روی کاغذ و یا نرم افزار ورد پیاده سازی کنید، ابتدا نیاز است که حرف هایی که بیان می کنید از درون وجودتان باشد! یعنی گفته هایتان، نتیجه ی تجربه ی زندگیتان باشد که اگر غیر از این باشد، مخاطبان شما، تحت تاثیر حرف های شما قرار نمی گیرند! زیرا حرف هایی که بیان می کنید، برای شخص شما نیست و بیشتر جنبه ی فریب و تقلید از دیگران را دارد.
اگر فرد رویاپردازی باشید، تولید محتوای شما برای مخاطبانتان، بسیار جذاب خواهد بود، زیرا شما قبل از اینکه، در رابطه با هر موضوعی صحبت کنید، می توانید تصویر آن موضوع را در ذهن خود بسازید و در مرحله ی بعد اگر بتوانید به شکلی زیبا، گفته های خود را به شکل کاملا تصویری به مخاطبان خود القاء کنید، به راحتی محصولات شما به فروش خواهد رفت و اینگونه محتوای شما به ثروت تبدیل خواهد شد.
فروش محتوا
برای فروش محتوا شما باید ابتدا مجموعه ای از تکنیکهای روانشناسی را به خوبی بلد باشید، شما باید به گونه ای محتوای خود را بنویسید که مخاطب سایت شما بتواند آینده ی خود را، در حال استفاده از محصول شما ببینید و به عبارت دیگر، آینده را به تصویر بکشند و اگر بتوانید همین تکنیک را به خوبی در قسمتهای مختلف سایت خود، پیاده سازی کنید، محصولات شما به راحتی به فروش خواهد رفت! متاسفانه بیشتر وبمسترها به دنبال راهکارهایی می گردند که به صورت منطقی، محصولات خود را به مخاطبان خود اثبات کنند، اما چنین روشهایی به تنهایی جواب نمی دهد و شما باید به دنبال راهکارهایی برای نفوذ به ضمیرناخودآگاه مخاطبان خود باشید و اینگونه شما می توانید بخش عصبی مغز مخاطب خود را تحریک کنید.
داشتن ایده برای ایجاد محتوا
داشتن ایده برای ایجاد محتوا
اولین و مهمترین قدم برای تولید محتوا، ایجاد یک موضوع مناسبی است که هم باید جنبه ی بازاریابی داشته باشد و هم باید موضوعی را انتخاب کنید که کاربران وب، به آن علاقه مند باشد. اگر به دنبال این هستید که میزان علاقه مندی های مخاطبان خود را پیدا کنید و محتوای خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنید، باید از گوگل ادوردز استفاده کنید تا میزان سرچ مخاطبان خود را پیدا کنید که قبلا در دوره ی بهینه سازی داخلی سایت صحبت کرده ایم، اما برای انجام بازاریابی محتوا باید از تخصص و خلاقیت بالایی برخوردار باشید.
بیشتر بخوانید: بهینه سازی داخلی سایت
برای پیدا کردن موضوع مقاله، میتوانید سایت های رقیب را مورد بررسی قرار دهید که آنها با چه کلماتی ترافیک قابل توجهی جذب می کنند و البته گوگل ادوردز هم می تواند کمک بزرگی به شما بکند، زیرا این ابزار ایده های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.
نوشتن عنوان در تولید محتوا جذاب
اگر به عنوان مقالات سایت سئو بمب توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که عنوان های مقالات سایت من از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است و طبیعتا برخی اوقات خودم از تعداد نرخ کلیک در موتور جستجوی گوگل تعجب می کنم! زیرا اگر شما عنوان جذابی داشته باشید می توانید بیشترین کلیکهایی که در صفحه ی اول جستجو گوگل انجام می شود را به خودتان اختصاص دهید، بنابراین اگر به دنبال تولید محتوایی هستید که برای شما ثروت تولید کند، می توانید با پشتیبانیه سایت سئو بمب در تماس باشید و تولید محتوای خود را به ما بسپارید.
تولید محتوا باید از درون وجود شما خارج شود!
به دنبال تائید و تحسین صحبت های دیگران نباشید، هر حرفی و یا صحبتی که می شنوید، آن را تکرار نکنید! امروزه افراد جامعه به دنبال حرف های تکراری و یکنواخت نیستند! بلکه به دنبال حرف های خاص، پربازده و چالشی هستند، اینگونه می توانید مخاطبان سایت خود را شگفت زده کنید. اگر بتوانید احساسات مخاطبان خود را تحریک کنید، به راحتی می توانید به موفقیت های چشمگیری دسترسی پیدا کنید، زیرا احساسات حرف اول و آخر را در بحث بازاریابی و تولید محتوا می زند.
بیشتر بخوانید: محتوای تکراری و تاثیر منفی آن در سئو سایت
رقیبان خود را زیر سوال ببرید
در تولید محتوا اگر فرد باهوشی باشید به راحتی می توانید کارهای اشتباه رقیبان خود را پیدا کنید و در مرحله ی بعد، بدون آنکه اسمی از آنها ببرید، اشتباهات آنان را به زبانی ساده برای مخاطبان خود بیان کنید! شما باید به گونه ای این کار را انجام دهید که مخاطبان شما متوجه شوند که جنس حرفهای شما، کمی با بقیه ی سایت ها متفاوت است و در واقع شما به نکاتی توجه می کنید که رقبای شما توجه نمی کنند. اگر چنین تکنیکی را به خوبی پیاده سازی کنید، می توانید توجه مخاطبان را به سوی خود متمرکز کنید.
تکنیک های بازاریابی محتوا
تکنیک های بازاریابی محتوا با استفاده از شروع یک داستان جذاب
یکی از تکنیک هایی که به جذابیت مقالات سایت شما کمک فراوانی می کند، داستان نویسی است! داستانی جذاب در رابطه با زندگی خود بنویسید، زیرا مردم جامعه علاقه ی بسیار زیادی به داستان شخصی زندگی شما دارند، شما باید بتوانید از فراز و نشیب های زندگی خود، داستانی بنویسید و در نهایت خود و یا محصولتان را در انتهای داستان معرفی کنید، سعی کنید که مقالات سایت خود را یکنواخت و خشک ننویسید، زیرا هر چقدر هم اطلاعات مفیدی در آن وجود داشته باشد، باز هم افراد جامعه را ترغیب به خواندن نمی کند.
طراحی هوشمندانه ی لینکهای مرتبط
شما باید به صورت کاملا هوشمندانه، مقالاتی که باهم مرتبط هستند را پیدا کنید و در مرحله ی بعد، درون هر مقاله لینکهایی تولید کنید که مخاطبان سایت شما ترغیب شوند تا از صفحات دیگر وب سایت شما هم دیدن کنند و اینگونه تاثیر فوق العاده ای در رابطه با سئوی سایت خود دریافت خواهید کرد و هم کاربران شما، با تخصص و تجربه ی شما آشنا می شوند و با بخشهای مختلف سایت شما درگیر می شوند و در اینگونه مواقع، شما می توانید فروش های فوق العاده ای را تجربه کنید، زیرا مخاطبان شما این سوال را از خودشان می پرسند که اگر مقالات رایگان سایتی، چنین کیفیت بالایی دارد، پس محصولات آن سایت هم، می تواند کمک بسیار بالایی به ما بکند و به همین راحتی استقبال بسیار زیادی از محصولات صورت می گیرد.
در نظر داشته باشید که همین نکات ریز می تواند تجارت شما را متحول کند! راهکارهایی که باعث رشد کسب و کار اینترنتی در منزل شما میشود، شکافتن هسته ی اتم نیست! تنها تکنیکهایی است که بالای ۹۷ درصد وب سایت های تولید محتوا، انجام نمی دهند، آنها برای اینکه تولید محتوا، برایشان زمانبر نباشد، مقالاتی را از سایت های خارجی تهیه می کنند و در مرحله ی بعد به مترجم می دهند و چون مترجم ها هم هیچی از سئو و بازاریابی محتوا نمی دانند، مقالاتی تولید می کنند که من، اسم چنین مقالاتی را، مقالات خشک می گذارم! زیرا چنین مقالاتی هیچگاه احساسات مخاطبان شما را درگیر نمی کند و مطمئن باشید که کاربران هم، وقت چندانی برای خواندن چنین مقالاتی نخواهند گذاشت، زیرا مقاله ای که یک نویسنده با تخیلات خودش می نویسد، صد و هشتاد درجه با مقالات خشک یک مترجم، متفاوت است.
نمونه تولید محتوا
برای مشاهده ی نمونه تولید محتوا، می توانید به بخش مقالات سایت سئو بمب مراجعه کنید و یکی از مقالات سایت سئو بمب را به صورت Random انتخاب کنید و به سادگی متوجه خواهید شد که جنس صحبتهای سایت ما، با سایت های دیگر تفاوت عظیمی دارد. متاسفانه کارنامه ی بیشتر شرکتهای تولید محتوا، بر اساس سالهایی خلاصه می شود که در این حوزه فعالیت می کردند و آنها هیچ محتوایی ندارند که مخاطبان را شگفت زده کند!
شرکت تولید محتوا
برای بررسی کلی یک شرکت تولید محتوا، می توانید مواردی مانند، ( رتبه ی الکسا، سن دامنه، دمین اتوریتی و پیج اتوریتی ) را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید با مدیران شرکتهای مورد نظر خودتان، ارتباط برقرار کنید تا از داشتن تخصص آنها، مطمئن شوید. محتواهایی که توسط شرکتهای مختلف تولید می شود را در موتور جستجوی گوگل مورد بررسی قرار دهید که آیا در صفحه ی اول قرار دهد یا خیر؟ اگر در صفحه ی اول قرار داشت و از بازاریابی محتوایی خوبی برخوردار بود، شما می توانید، پروژه ی خود را به آنها بسپارید.
خدمات تولید محتوا
اطلاعات تولیدی شما، می تواند به صورت ( متنی ، گرافیکی، تصویری، ویدئویی و صوتی ) باشد، اما هر کدام از آنها، باید با یک استراتژی منحصر به فرد تولید شود، زیرا بازاریابی محتوایی یک مقاله، با بازاریابی اینفوگرافیک و یا بازاریابی ویدئویی کاملا متفاوت است. اگر هم می خواهید کل پروژه ی خود را خودتان انجام دهید، باز هم باید استراتژی تولید و فروش آن را به خوبی بیاموزید تا تجارتتان، بتواند جایگاه خود را پیدا کند.
هزینه و سفارش تولید محتوا
هزینه و سفارش تولید محتوا برای هر مقاله ی هزار کلمه ای که تکنیکهای بازاریابی محتوا بر روی آن پیاده سازی شده باشد، حدود ۸۰ هزار تومان است که با بهینه سازی داخلی و ایجاد لینکهای مرتبط در هر مقاله، قیمت به ۱۲۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد، که اگر تعداد سفارشات شما زیاد باشد، قیمت هر مقاله ی سئو و بازاریابی شده به ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد. برای ارسال سفارش می توانید از طریق بخش پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.
حرف آخر
مهم نیست که پروژه ی خود را به چه شرکتی می سپارید، مهم این است که شرکت هایی که می شناسید، باید صلاحیت انجام چنین کاری را داشته باشند! در نظر داشته باشید که ایجاد اطلاعات، مهمترین اصل در کسب و کار اینترنتی است، زیرا اگر مهارت تبلیغ نویسی و استراتژی های تولید محتوا را به خوبی بیاموزید، به راحتی می توانید تجارت خود را گسترش دهید. بنابراین پیشنهاد سئو بمب به شما این است که تا می توانید برای ایجاد اطلاعات سایت خود، سرمایه گذاری کنید که مطمئن باشید چندین برابر هزینه ای که کنار می گذارید، به سایت شما باز خواهد گشت.
منبع: https://coschedule.com/blog/content-creation-process
به این مطلب امتیاز دهید
- ارائه تکنیک های فروش محتوا
- نحوه ی نوشتن محتوای جذاب
درود بر شما
بسیار مطلب کاربردی و مفیدی بود بسیار سپاسگزارم